جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۸:۰۵

کاهش ۷ درصدی صادرات نفت ایران به آسیا

باشگاه خبری فراساحل: ۴ کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه گذشته میلادی مجموعا ۱.۵۲ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی ۷.۱ درصدی را نشان ‌می‌دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از رویترز، آمارهای رسمی و داده‌های حاصل از رصد نفتکش‌ها نشان ‌می‌دهد که صادرات نفت ایران به مشتریان عمده آسیایی اش در ماه جولای نسبت به ماه گذشته که به پایین ترین رقم ۱۴ ماه گذشته رسیده بود افزایش یافته است. میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در این ماه حدود ۳۰ درصد رشد داشته و خرید نفت چین از این کشور نیز اندکی افزایش داشته است و به این طریق کاهش خرید ژاپن و هند جبران شده است. بر اساس این گزارش، ۴ کشور چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه گذشته میلادی مجموعا ۱.۵۲ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند.

هر چند میزان صادرات نفت ایران به این ۴ کشور نسبت به ماه گذشته رشد داشته، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی ۷.۱ درصدی را نشان ‌می‌دهد. ایران قصد دارد میزان تولید نفت خود را از ۳.۸ میلیون بشکه ماه‌های اخیر به حدود ۴ میلیون بشکه در روز برساند. در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، خرید نفت مشتریان عمده آسیایی از ایران همچنان ۱۶.۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده و در سطح اندکی پایین تر از ۱.۷ میلیون بشکه در روز قرار گرفته است. ایران توانسته از توافق کاهش تولید اوپک معاف شود و این فرصت را داشته باشد تا میزان تولید خود را بالا ببرد. جدیدترین آمارها نشان ‌می‌دهد که میزان واردات کره جنوبی از ایران در ماه جولای با ۲۶.۷ درصد افزایش به ۳۶۸ هزار و ۹۳۵ بشکه در روز رسیده است. میزان خرید نفت چین از ایران نیز با اندکی رشد به ۵۶۸ هزار و ۷۱۹ بشکه در روز رسیده است. میزان خرید هند از ایران در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۷ درصد افت داشته و به ۴۱۴ هزار و ۹۰۰ بشکه در روز رسیده است. همچنین خرید نفت ژاپن از ایران با ۳۴.۷ درصد کاهش به ۱۶۷ هزار و ۵۰۵ بشکه در روز رسیده است.



  کد خبر : 4358
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :